بلاگ و روزمره ها

ساخت وبلاگ

میکروب‌های بدن یک فرد ممکن است روی هر شیئی که شخص لمس کرده یا روی تجهیزاتی که استفاده کرده، پیدا شوند. برخی از میکروب‌ها می‌توانند تا 5 ماه روی سطح خشک زندگی کنند. میکروب‌ها در هر سطحی می‌توانند به شما یا شخص دیگری منتقل شوند. به همین دلیل است که ضد عفونی کردن لوازم و تجهیزات بسیار مهم است. ضدعفونی کردن به معنای تمیز کردن آن برای از بین بردن میکروب‌ها است. ضدعفونی کردن لوازم و تجهیزات به جلوگیری از انتشار میکروب‌ها کمک می‌کند. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد برخی از انواع لوازم شست و شو را معرفی نماییم این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

لوازم شست و شو نقش اساسی در زندگی روزمره ما در خانه، مدرسه و اداره دارند. با از بین بردن ایمن و موثر خاک، میکروب و سایر آلاینده‌ها، از گسترش بیماری‌های عفونی جلوگیری می‌کنند، مواد آلرژی زا مانند گرد و غبار را کنترل می‌کنند و به ما کمک می‌کنند تا سالم بمانیم. مواد شیمیایی که برای تمیز کردن محصولات استفاده می‌شود، مانند مواد شوینده لباسشویی، سفید کننده‌ها، محصولات ظرفشویی و سایر پاک کننده‌های خانگی، به بهبود راندمان نظافت کمک می‌کنند.

موارد استفاده لوازم شست و شو

مواد شیمیایی موجود در محصولات شوینده مانند مواد شوینده لباسشویی می‌توانند به این محصولات کمک کنند تا در آب سرد به همان اندازه در آب گرم عملکرد خوبی داشته باشند و مصرف کنندگان را قادر می‌سازند در هزینه و انرژی هنگام شستن لباس‌های خود صرفه جویی کنند. علاوه بر این، فرمولاسیون‌های مایع لباسشویی با غلظت بالا، به مواد بسته بندی کمتری نیاز دارند و زباله کمتری تولید می‌کنند.

محصولات پاک کننده خانگی حاوی پاک کننده‌های آنتی باکتریال نه تنها کثیفی و خاک را از بین می‌برند، بلکه می‌توانند میکروب‌هایی را که ممکن است باعث بیماری شوند را نیز از بین ببرند.

محصولات شوینده کلردار می‌توانند به محافظت در برابر شیوع آنفولانزای فصلی و دوره‌های بیماری‌های ناشی از غذا کمک کنند. مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها و سایر امکانات عمومی به ویژگی‌های ضدعفونی‌کننده پاک‌کننده‌های مبتنی بر کلر برای حفظ محیط زیست عاری از میکروب‌ها متکی هستند.

حلال‌های تمیز کننده نیز از محصولات تمیز کننده رایج هستند. به عنوان مثال، گلیکول اترها به عنوان یک جزء فعال در فرمولاسیون‌های شیشه‌ای سنگین، کف و سایر فرمول‌های تمیز کننده سطوح سخت بسیار موثر هستند. این حلال‌ها سازگاری خوبی با آب، گریس‌ها و روغن‌ها دارند و زیست تخریب پذیری خوبی دارند.

مواد شوینده از چه موادی تشکیل شده‌اند؟

انواع مختلفی از مواد تشکیل دهنده در لوازم شستشو برای کمک به عملکرد آنها استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، ممکن است حلال‌هایی مانند اتانول، مواد نگهدارنده یا سفید کننده کلر را در ترکیبات یک محصول تمیزکننده مشاهده کنید. شما اغلب می‌توانید مواد تشکیل دهنده ذکر شده را در برچسب یا بسته بندی مواد تشکیل دهنده محصول بیابید.

آیا مواد شیمیایی سمی در لوازم شستشو وجود دارد؟

هر ماده شیمیایی، حتی آب یا اکسیژن، خرید لوازم شست و شو ،اگر بیش از حد وارد بدن شود یا جذب شود، می‌تواند سمی باشد. سمیت یک ماده خاص به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه فرد چقدر در معرض آن ماده قرار می‌گیرد و برای چه مدت. در حالی که محصولات پاک کننده ایمن و مؤثر هستند، باید به طور مناسب برای محافظت از سلامت مصرف کنندگان و خانواده‌های آنها استفاده شوند. کاربران باید قبل از استفاده از یک محصول تمیز کننده خاص، تمام دستورالعمل‌های مربوط به حمل و نقل ایمن روی برچسب محصول را دنبال کنند.

منبع: وبسایت کالامان ایزد

بلاگ و روزمره ها...
ما را در سایت بلاگ و روزمره ها دنبال می کنید

برچسب : لوازم شست و شو, نویسنده : محمد سلحشوری rayeha بازدید : 93 تاريخ : 29 تير 1401 ساعت: 18:9

بهترین جراح پلاستیک کیست ؟ داشتن ظاهر زیبا از خواسته‌های بسیاری از مردم است. به گونه‌ای که همه افراد به دنبال راهکارهایی برای مطلوب‌تر و زیباتر کردن خود هستند. جراحی پلاستیک و زیبایی بهترین راهکار برای رفع عیوب و مشکلات ظاهری افراد است. این جراحی باید زیر نظر متخصص جراحی زیبایی و پلاستیک انجام شود. تا فرد پس از عمل جراحی به نتایج مطلوب خود برسد. جراحی پلاستیک، بسیار حساس است. زیرا در صورت عدم تخصص و تجربه کافی جراح نه تنها فرد به نتایح مطلوب خود نمی‌رسد بلکه مشکلات و عوارض خطرناکی هم به بار می آورد. از این رو عمل جراحی زیر نظر بهترین جراح پلاستیک تضمین‌کننده دستیابی به نتایج مطلوب است.

در این مقاله قصد داریم در مورد در مورد جراحان پلاستیک صحبت کنیم این مقاله بر گرفته از یک مقاله در یک سایت است که منبع آن در آخر ذکر شده است و نظر ما و یا پیشنهاد ما نیست فقط در قالب یک مقاله کاربردی منتشر شده است و تقاضا می کنیم شما هم نظرتون رو راجع به این مقاله در بخش دیدگاه ها برای ما ارسال نمایید

پیشرفت دانش پزشکی در سال‌های اخیر منجر به گرایش افراد بیشتری به جراحی زیبایی و ترمیمی صورت شده است. زیرا در زمان های گذشته این عمل با سختی‌های زیادی به همراه بود اما در حال حاضر جراحی زیبایی و ترمیمی بسیار آسان تر شده است. البته مهارت و تجربه جراح پلاستیک در نتیجه نهایی بسیار موثر است. اغلب افراد برای انجام جراحی‌های خود به دلیل امکانات بالا در بیمارستان ها، به تهران مراجعه می کنند. هرچند پیدا کردن بهترین جراح پلاستیک در تهران کار چندان آسانی نیست. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

جراحی زیبایی و ترمیمی صورت چیست؟

جراحی پلاستیک در حالت کلی به سه دسته تقسیم می شود:

1- جراحی ترمیمی کارکردی :

این نوع جراحی برای اصلاح عملکرد یکی از عضوهای صورت انجام می شود.

در واقع انجام این عمل ضروری و حیاتی است. مانند جراحی بینی برای افرادی که دارای انحراف مادرزادی هستند و این مسئله منجر به ایجاد دشواری در روند تنفسی آن ها شده است.

2- جراحی ترمیمی محض :

در این جراحی ترمیم آثار زخم و سوختگی هدف اصلی می باشد.

3- جراحی زیبایی محض :

این نوع از جراحی برای رفع ایراد صورت برای زیباتر شدن انجام می شود و ضرورت پزشکی ندارد.

یک جراح پلاستیک خوب در تهران باید در هر سه دسته فوق دارای مهارت کافی باشد. از طرفی جراح باید با اصول اولیه زیباشناختی آشنا باشد.زیرا عمل‌های جراحی زیبایی ترمیمی صرفا یک کار علمی نیست.

ویژگی‌های بهترین جراح پلاستیک و زیبایی در شمال تهران :

برخی از ویژگی‌های یک جراح زیبایی به شرح زیر است:

1- جراح پلاستیک بتواند با توجه به نوع پوست، جنس، وزن، گوشت و نوع استخوان بیمار نتیجه نهایی جراحی را تخمین بزند و با بیمار خود در این باره گفتگو کند.

2- یک جراح زیبایی متعهد، باید از انجام جراحی‌های غیر ضروری پرهیز کند.

3- یکی از مهم‌ترین نکات ایجاد ارتباط مناسب با بیمار برای آگاهی از انتظارات او می باشد. جراح پلاستیک باید با بیمار خود درباره مزایا و معایب جراحی صحبت کند و اطمینان پیدا کند که بیمار در شرایط روحی مناسبی به سر می برد.

4- توانایی تجسم صورت بیمار را بعد از جراحی داشته باشد تا بتواند بهترین تصمیم را در زمان عمل اتخاذ کند.

5- بارزترین ویژگی یک جراح پلاستیک خوب در تهران قطعا به روز رسانی دانش خود در زمینه تکنیک‌ها و فناوری‌های جدید در حوزه پزشکی است.

6- یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در بهترین جراحان پلاستیک یافت می‌شود، این است که شنونده خوبی هستند.

7-جراح پلاستیک باید بتواند به خوبی به بیمار خود گوش دهد و در صورت لزوم بتواند ترس او را تسکین دهد.

8-جراح پلاستیک باید خود شجاع باشد که بتواند شجاعت خود را به بیمار القا کند.

بهترین جراح پلاستیک ایران

همان طور که گفته شد، یک جراح پلاستیک باید پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در دانشکده رشته پزشکی و تخصص زیبایی، برای سطح فوق تخصص جراح پلاستیک اقدام کند و پس از موفقیت در دوره‌های آموزشی و آزمون‌ها، به جراح پلاستیک زیبایی تبدیل می‌شود.

برخی از افراد معتقد هستند که بهترین جراحان پلاستیک در جهان، در ایران تحصیل کرده‌اند و ایرانی هستند و برخی دیگر نیز در بین این جراحان، به دنبال بهترین جراح پلاستیک ایران و یا بهترین جراح پلاستیک تهران می‌گردند که بتوانند عمل زیبایی و جراحی خود را زیر نظر این افراد بگذرانند.

به طور کلی، رنکینگ و رتبه بندی دقیقی برای ارزیابی بهترین جراح پلاستیک ایران و بهترین جراح پلاستیک تهران وجود ندارد که بتوان طبق آن، اقدام به تصمیم گیری در خصوص انتخاب بهترین جراحان پلاستیک ایران کرد. ولی می‌توان بر اساس برخی شواهد، بهترین جراحان پلاستیک ایران را تشخیص داد که از میان این شواهد می‌توان بر اساس نمونه کارهای آن‌ها و نیز رزومه علمی و تخصص و سابقه کار و دستاوردها و جوایز علمی که برده‌اند، برای انتخاب بهترین جراح پلاستیک ایران و یا بهترین جراح پلاستیک تهران، اقدام نمود.

بهترین جراحان پلاستیک ایران توانایی تشخیص کمبود و اختلالات موجود در شکل ظاهر هر فرد را داشته و بهترین روش درمانی را در بهبود ظاهر افراد اتخاذ می‌کنند. بهترین جراح پلاستیک ایران باید علاوه بر دانش، مهارت و تخصص و تجربه کافی در زمینه جراحی پلاستیک و زیبایی، دانش و مهارت در زمینه زیبایی شناختی انسان و اعضای بدن افراد را داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل، معماری بدن هر فرد را بر اساس خواسته‌ها و انتظارات وی، طراحی کرده و نسبت به جراحی آن اقدام نماید.

بهترین جراح پلاستیک تهران

برای انتخاب بهترین جراح پلاستیک تهران ، اقدامات قبل که برای انتخاب بهترین جراح پلاستیک ایران توضیح دادیم را می‌توانید انجام دهید. اگر در تهران هستید، می‌توانید به کلینیک بهترین جراحان پلاستیک ایران در تهران مراجعه کنید و در این مراجعه حضوری، اطلاعات ارزشمندی را از نحوه کار جراح به دست آورید.

در این زمینه شما می‌توانید برای انتخاب بهترین جراح پلاستیک تهران ، از نکاتی که در زیر آورده‌ایم نیز استفاده کنید:

نکات اساسی در انتخاب بهترین جراح پلاستیک و جراح زیبایی

اطمینان از تخصص و مدرک تحصیلی در زمینه جراحی پلاستیک

بسیاری از افراد گمان می‌کنند هر شخصی که پزشک جراح باشد، صلاحیت انجام عمل جراحی پلاستیک را دارد.  و با مشاهده تبلیغات جراحی پلاستیک ارزان‌قیمت در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی وسوسه می‌شوند که خود را زیر تیغ هر جراحی بسپارند. اما واقعیت این است که جراحان پلاستیک و زیبایی باید دوره‌های جراحی پلاستیک را بگذرانند و پس از اخذ مجوزهای لازم واجد شرایط انجام عمل جراحی پلاستیک و زیبایی شوند.

بررسی تجربیات جراح با توجه به نوع عمل جراحی

زمینه‌های تخصصی عمل جراحی پلاستیک متعدد است و جراحان پلاستیک در زمینه‌های مختلف تخصص دارند. از این رو باید جراحی را انتخاب کنید که در یک زمینه خاص تخصص و تجربه انجام اعمال جراحی متعددی را داشته باشد.

بهترین جراح پلاستیک تهران می تواند در زمینه‌های مختلف از جمله جراحی بینی، جراحی سینه، جراحی پلک، پیکرتراشی بدن، بوتاکس و فیلر، اتوپلاستی و موارد مشابه دیگر، تجربه بیشتری نسبت به سایر فیلدهای جراحی پلاستیک داشته باشد از این رو بهتر است بهترین جراح پلاستیک تهران را بر اساس تجربه ای که در زمینه مشخصی دارد انتخاب کنید تا بتوانید بهترین نتایج را از عمل جراحی زیبایی خود به دست آورید.

نکته ذکر شده در بالا را شاید بتوان به عنوان یکی از مهم ترین نکات در انتخاب بهترین جراح پلاستیک تهران معرفی کرد لذا دقت لازم را در انتخاب بهترین جراح پلاستیک تهران ، با توجه به این نکات، داشته باشید.

ایجاد حس آرامش و امنیت توسط جراح

این که یک جراح پلاستیک را انتخاب و به وی اعتماد کنید تصمیم بسیار مهمی است. زیرا انجام یک جراحی پلاستیک نوعی ریسک بزرگ محسوب می‌شود. از این رو توصیه می‌شود جراحی را انتخاب کنید که بتواند به شما حس آرامش و امنیت بدهد و کاملا به او اعتماد کنید و از کسب نتایج مطلوب جراحی او مطمئن باشید.

درباره امکانات و تجهیزات اتاق عمل تحقیق کرده و از آن مطمئن شوید.

جراحی پلاستیک باید در اتاق عملی انجام شود که از امکانات مطلوب همانند سیستم‌های پشتیبانی و احیا برخوردار باشد. تا مواقع اضطراری و ایجاد هر گونه مشکل جدی این امکانات و تجهیزات در دسترس باشد. بهترین جراح پلاستیک باید در این گونه اتاق‌های عمل  به انجام جراحی بپردازد.

برخورداری از اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری

برخورداری از اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری به همان اندازه مهم است که جراح باید تخصص و مهارت داشته باشد. مراعات حال مراجعه‌کننده و بیمار و نیز برخورد شایسته در قبل و حین عمل جراحی و حتی پس از آن نشان‌دهنده وجود اخلاق و منش حرفه‌ای یک پزشک جراح است. انجام خدمات جراحی پلاسیتک اعم از مشاوره و عمل جراحی با داشتن دقت و مسئولیت‌پذیری، بعد دیگر اخلاق حرفه‌ای جراح زیبایی به شمار می‌رود.

آگاهی از تکنیک‌های مدرن در جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک همانند هر حوزه پزشکی و جراحی دائما در حال تحول و پیشرفت است و با گذشت زمان تکنیک‌های جدیدی مطرح و استفاده می‌شود. تکنیک های مدرن نواقص روش‌های قبلی را برطرف می‌کند و همچنین نتایج مورد انتظار بیماران را بیشتر برآورده می‌کند. آگاهی از تکنیک‌های مدرن جراحی پلاستیک و تلاش در جهت کسب مهارت جراحی با این تکنیک‌ها برای هر جراح پلاستیکی ضروری است.

از طرفی لازم به ذکر است که تمام خدمات انجام شده توسط ایشان جهت رفاه حال بیماران با قیمت مناسب ارائه می شود. هرگز فراموش نکنید با توجه به ایجاد تغییرات جدی در عمل‌های زیبایی و ترمیمی صورت و گاهی غیر قابل برگشت مراجعه به جراح پلاستیک خوب در تهران بسیار ضروری است.

در نظر داشته باشید که جراحی پلاستیک از جمله جراحی‌های بسیار حساس محسوب می‌شود که تخصص و تجربه جراح شرط اصلی موفقیت‌آمیز بودن جراحی است.

زیرا در صورتی که جراح فاقد ویژگی‌های یک جراح متخصص و باتجربه باشد، نه تنها انتظار نتایج مطلوب و قابل قبول وجود ندارد، چه بسا خطرات و عوارض بسیار خطرناکی می‌تواند پیامد یک جراحی غیر ایمن و غیر اصولی باشد.

از این رو به متقاضیان بهترین جراح پلاستیک در تهران توصیه می‌کنیم در انتخاب جراح نهایت دقت را داشته باشند و با تحقیق کامل جراح مورد نظر خود را انتخاب کنند.

منبع: وبسایت رجبپور

بلاگ و روزمره ها...
ما را در سایت بلاگ و روزمره ها دنبال می کنید

برچسب : جراح پلاستیک, نویسنده : محمد سلحشوری rayeha بازدید : 108 تاريخ : 19 تير 1401 ساعت: 17:52

خرید پارکت لمینت را می توان یکی از بهترین ایده هایی دانست که برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی منزل می توان از آن استفاده کرد.

این یک محتوای تخصصی است و جز خدمات و یا اطلاعات ما محسوب نمی شود و در پایان منبع آن درج شده است لطفا منابع را بررسی نمایید...

پارکت لمینت ها هم زیبا هستند و محیط منزل را دنج تر و صمیمی تر جلوه می دهند و هم معایب سایر کفپوش های رایج در دکوراسیون داخلی را ندارند. بنابراین اگر بودجه محدودی دارد و قصد دارید تنها با تغییر برخی از عناصر به دکوراسیون منزلتان جانی تازه ببخشید حتماً خرید پارکت لمینت را در نظر داشته باشید. اگر به دنبال راهنمای انتخاب و خرید پارکت لمینت هستید، در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

خرید پارکت لمینت

پیش از آنکه بخواهیم به مبحث خرید لمینت بپردازیم بهتر است در ابتدا بدانیم که پارکت لمینت چیست؟ پارکت به پوشش هایی گفته میشود که معمولا از چوب و یا مشتقات آن ساخته می شوند و به اشکال مختلف قابل اجرا بر روی کف ساختمان میباشند. در گذشته بیشتر از مدل هایی که از چوب طبیعی بودند و در اشکال کوچک به صورت پازلی در کنار هم قرار میگرفتند استفاده میشد که آنها را با نام پارکت کف می شناسند؛ اما پارکت ها مشکلات فراوانی به همراه داشت که خرید پارکت لمینت جایگزین آن شد. از جمله آنها میتوان به تعمیر کردن و ساب و لاک زدن هر ساله اشاره نمود. اما امروزه با فناوری جدید انواع جدیدتری از کفپوش ها به بازار عرضه شده است که با نام پارکت لمینت یا لمینت کف شناخته می شوند. پارکت لمینت ها ظاهری بسیار شبیه به پارکت های تمام چوب دارند، با این حال مواد اولیه به کار رفته در آنها و مراحل پردازش و ساخت آنها کاملاً متفاوت است.

شرایط خرید پارکت لمینت

خوب قبل از اینکه اقدام به خرید پارکت لمینت کنید باید راجع به رنگ، متراژ، ضخامت و به طور کلی ویژگی های کلیدی این محصول آشنا شوید؛ در واقع دانستن این موارد به شما کمک خواهد کرد انتخاب محدودتر و درنهایت خرید پارکت بهتری داشته باشید، در ادامه به بررسی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

انتخاب رنگ در خرید پارکت

پارکت لمینت ها در رنگ های متنوعی عرضه می شوند، شاید تا چند سال پیش خرید پارکت لمینت های تیره بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده بودند، اما اخیرا رنگ های روشن نیز جایگاه مناسبی برای خود پیدا کرده اند. رنگ های روشن و ملایم سفید، شیری، استخوانی، کالباسی و کرم از جمله رنگ های روشنی هستند که در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارند.

قهوه ای، گردویی و ماهاگونی نیز از جمله رنگ های تیره پارکت لمینت محسوب می شوند؛  کفپوش های رنگ تیره علی رغم اینکه بسیار شیک هستند، برای فضاهای بزرگ و پرنور هم مناسب هستند و اغلب در پذیرایی های لاکچری استفاده می شوند.

بهترین مدل ها در خرید پارکت
کفپوش لمینت را می توان از نظر شکل ظاهری و ویژگی های سطح به گروه های زیر تقسیم کرد. درواقع برای خرید پارکت لمینت می توان یکی از این موارد را در نظر گرفت.

طرح چوب: در این مدل سطح با روکش پوشیده می شود که آن را بسیار به چوب شبیه می کند، این نوع رایج ترین مدل موجود در بازار است.

های گلاس: در مدل های گلاس طی فرآیندهای خاصی سطح براق و درخشان می شود، به نحوی که در انواع مرغوب مثل آینه تصویر در آن مشخص است، استفاده از آن در فضاهای بزرگ و تالارها توصیه می شود.

برجسته (Embossed): در این نوع برجستگی های ریزی روی سطح را پوشانده و ضمن افزایش اصطکاک سطح که مانع سر خوردن فرش روی آن می شود ظاهری بسیار شبیه به چوب طبیعی دارد.

ساده: مدل ساده در ضمن سادگی جزو محبوب ترین پارکت لمینت ها می باشد و بدون طرح بوده و سطح صیقلی دارد.

شیاردار یا V-Groove: این محصول در ساختار خود میان هر یک از تایل ها درز یا شیار مشخصی وجود دارد، البته در مدل های دیگر نیز شیار وجود دارد با این تفاوت که در پارکت های وی گروو شیار ها کاملاً واضح است.

تفاوت پارکت و لمینت

به طور کلی تفاوت پارکت و لمینت را می توان از جنبه های مختلفی بررسی کرد. در ادامه سعی داریم با برخی از این تفاوت ها آشنا شویم.

جنس پارکت لمینت و پارکت کف

پارکت نوعی از کفپوش است که به طور کامل از چوب طبیعی ساخته شده است و روی آن فرآیندهای دیگری انجام نمیشود؛ فقط چوب درخت را به الوار تبدیل کرده و سپس به ابعاد مناسب برش می دهند و آن را با چسب به کف می چسبانند.

البته در نهایت سطح کار را با ساب و لاک می پوشانند، این نوع پارکت نیازمند نگهداری ویژه می باشد و به دلیل قیمت بالای آن از محبوبیت بالایی برخوردار نیست؛ در مقابل پارکت، لمینت قرار دارد که دارای ساختار چندلایه بوده و برخلاف پارکت از چوب طبیعی تهیه نشده است.

سطح با لایه ای پرینت شده مشابه چوب طبیعی پوشانده می شود که آن را بسیار شبیه به چوب می کند، لبه های لمینت دارای برجستگی ها و فرورفتگی هایی ست که اصطلاحاً به آن کلیک گفته می شود.

تفاوت در نحوه نصب لمینت کف و پارکت

به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه ساخت و تولید؛ مهم‌ ترین تفاوت پارکت و لمینت در نحوه‌ نصب میباشد، به این صورت که برای نصب پارکت باید از چسب مخصوصی استفاده شود که اینکار در صورت ماهر نبودن نصاب، دردسرهای زیادی را به همراه خواهد داشت؛ بعد از اینکه چسب خشک شد سطح پارکت را ساب زده و بعد یک لایه لاک روی آن اجرا میکنند، تقریبا ۲۴ ساعت بعد از اجرای پارکت میتوان وسایل منزل را روی آن چید.

اما لمینت‌ ها برای اجرا نیازی به چسب ندارند زیرا این محصولات در اطرف خود شیارهایی به نام کلیک دارند که به صورت نر و ماده درون هم قرار میگیرند و قفل میشوند، در نتیجه میتوان سطح وسیعی را خیلی سریع و بدون دردسر لمینت کرد، از طرفی به خاطر اینکه برای نصب آن‌ ها از چسب استفاده نمیشود به راحتی میتوان آن‌ ها را جمع و در جای دیگری دوباره نصب کرد.

قیمت پارکت و قیمت لمینت

به طور کلی به این دلیل که پارکت از چوب خام تهیه می شوند پس تعجبی ندارد که قیمت پارکت بالاتر از قیمت لمینت باشد. لمینت کف از فیبر با چگالی بالا تهیه می شوند و به همین دلیل با قیمت مناسب تری عرضه می شوند. به همین دلیل است که خرید پارکت را به افرادی توصیه می کنیم که بودجه محدودتری دارند.

نکاتی مهم خرید پارکت لمینت

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام خرید به مغازه دکوراسیون مراجعه کرده و فروشنده با چرب زبانی از عدم آگاهی شما استفاده کرده و جنس بی کیفیت را با قیمت بسیار بالا به شما بدهد در این شرایط میتوان گفت خرید اینترنتی و اطلاع از نظرات کاربران و اعتماد کرد به برند اینترنتی یک شرکت بسیار بهتر خواهد بود؛ در ادامه سعی می کنیم با دادن یک سری اطلاعات مفید شما را در زمینه لمینت پارکت کمک کنیم.

هنکام خرید پارکت لمینت توجه داشته باشید که بسیاری از فروشگاه ها هیچ گونه تعهدی نسبت به خریدار ندارند و در صورت هرگونه اشکال احتمالی، هیچ گونه موضوعی را قبول نمی کنند. به همین دلیل سعی کنید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و ترجیحا قبل از شروع کار با فروشگاه نمونه کارهای قبلی آن ها را ببینید؛

منبع: دکورچوب

بلاگ و روزمره ها...
ما را در سایت بلاگ و روزمره ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد سلحشوری rayeha بازدید : 114 تاريخ : 18 تير 1401 ساعت: 2:46

ما گمان می‌کنیم تنها راهِ متقنِ رسیدن به حقایق زندگی یک فرد، اسناد محکمی است که درباره او بجا مانده‌است، در حالی که برخلاف پندار ما، سند تاریخی اصلاً معطوف به زندگی انسان‌ها تولید نمی‌شود.

بنیانگذار و اولین رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران، سی شهریور ۱۲۸۱ در خمین استان مرکزی چشم به جهان گشود، روح الله نام داشت؛ امام خمینی (ره) در همان کودکی نزد پدرشان آموختن سواد را آغاز کردند و پس از آن به مکتب رفتند همچنین تحصیل علوم اسلامی را در محضر دایی و برادرشان آغاز کردند؛ امام خمینی برای تکمیل تحصیلات خود به اراک رفتند و با عزیمت آیت الله حائری به قم در محضر ایشان در ۲۵ سالگی سطوح عالیه حوزه را به پایان رساندند.

با اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در سال ۵۸ به پیروزی رسید اما ده سال بعد مردمی که همپای رهبر خود برای پیروزی این انقلاب جنگیده بودند به سوگ نشستند و در ۱۴ خردادماه امام خمینی (ره) از دنیا رفتند؛ بنیانگذار انقلاب اسلامی شخصیت جهانی و بی شک تأثیرگذاری داشته است و تاریخ مبارزاتی او برای هدایت و رهبری رخداد عظیم انقلاب اسلامی کاملاً قابل مشاهده است تاکنون آثار بسیار زیادی در زمینه زندگینامه و یا شناخت امام خمینی (ره) منتشر شده است و حتی بسیاری از این آثار به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شده است.

در این گزارش به معرفی کتاب‌هایی که با عناوین گوناگون درباره اولین رهبر جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است پرداخته ایم که در ادامه آنها را می‌خوانید:

انتشارات انقلاب اسلامی

کتاب «موبه‌مو» با زیر عنوان «رهبر در آینه رهبر» ضمن ارائه روایت و تفسیر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از رفتار، گفتار، منش و روش امام راحل، نسبت به مقایسه مواضع، تصمیم‌ها و اقدامات معظم‌له و تطبیق آن‌ها با رفتار و گفتار حضرت امام در موارد مشابه بپردازد.

رهبر معظم انقلاب، علاوه بر اینکه در بسیاری از جلسات و سخنرانی‌های خود به مثال‌آوری از حضرت امام (ره) توجه دارند، چهاردهم خرداد هر سال نیز به صورت تخصصی بُعدی از اندیشه، شخصیت و سیره‌ی امام راحل را تبیین نموده‌اند که در این کتاب به یک متن منسجم و وحدت‌یافته تبدیل شده است.

در پشت جلد این کتاب جمله‌ای از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نقش بسته است که معظم‌له در هشتم خرداد ۱۳۷۰ فرموده‌اند:

«درس او تنها آن نبود که در حوزه علمیه از او فرا گرفتیم و یا در دوران شانزده ساله مبارزه از دور و نزدیک به جان نوشیدیم. بزرگترین و ماندگارترین درس او آنها بود که در این ده سال همچون آیات حکمت به جان و دل خریدیم و در لوح ضمیر ثبت کردیم. به کمک و اراده‌ی الهی هیچ حادثه و هیچ انگیزه‌ای نخواهد توانست آن را که بخشی از وجود ماست از ما جدا کند و اینجانب در مسئولیت خطیر و جدید خود ملتزم و متعهدم که مو به مو آن درس‌های الهی را بکار بندم.»

مؤلف این اثر، عبدالله گنجی در هفت فصل، به قرائت رهبر معظّم انقلاب از حضرت امام (ره) با تطبیق اندیشه، نگرش و مواضع امامین انقلاب نسبت به مقولات مشترک پرداخته است.

این کتاب توسط معاونت پژوهش مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، در ۴۵۰ صفحه با قطع رقعی، جدیدترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی است که پس از ایام سالگرد رحلت امام خمینی (ره) روانه‌ی بازار نشر می‌شود.

انتشارات چاپ و نشر بین الملل

کتاب «سیمرغ سی مرغ» که از تولد روح‌الله در خانه بزرگ آقا مصطفی در خمین شروع می‌شود تا وداع شگفت‌انگیز مردم ایران با امام‌خمینی در بهشت زهرای تهران. قضاوتش با تک‌تک ایرانیان است که این کتاب را منتسب به او بدانند، یا خیر.»

محمدقائم خانی در نوشته کوتاهی پیرامون این کتاب گفته است:

«ما گمان می‌کنیم تنها راهِ متقنِ رسیدن به حقایق زندگی یک فرد، اسناد محکمی است که درباره او بجا مانده‌است، در حالی که برخلاف پندار ما، سند تاریخی اصلاً معطوف به زندگی انسان‌ها تولید نمی‌شود، بلکه چیزی است بجا مانده که دیگران در رابطه با یک شخص تولید کرده‌اند. در واقع یک سند تاریخی، چیزی درباره حقیقت زندگی هیچ فردی ثبت نمی‌کند، بلکه تنها واقعیتی از ارتباط بین یک تا چند نفر مرتبط با شخصی خاص را به ثبت می‌رساند. اما گاهی آن‌ها که گوشی به حقیقت تاریخ دارند، به رمز یا گاهی تفصیل، شرحی داده‌اند. ما اگر به گفته‌هایشان دقت کنیم، و اسناد تاریخی را در پرتو این سخنان تفسیر کنیم، شاید کمی بتوانیم به حقیقت «زندگی» نزدیک شویم. یکی از این افراد در عصر حاضر، آقا روح‌الله بود که بعدها شد امام‌خمینی.

نویسنده کتاب، در یادداشتی کوتاه، پیرامون این اثر توضیحاتی ارائه داده و نوشته است:

کتاب «آقا روح‌الله» اولین جلد از مجلدات یک کلان‌پروژه با عنوان بررسی منطق رهبری امامین انقلاب است. این پروژه از سال ۱۳۹۰ به صورت جدی توسط جمعی از طلاب و فضلای حوزه طراحی و آغاز شد و در گام اول آن سعی گردید تا بستر تاریخی عملکرد امام‌خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای روشن شود؛ چرا که فهم صحیح و مجتهدانه هر اندیشه‌ای متوقف بر فهم صحیح از عملکرد مبتنی بر آن اندیشه است و فهم صحیح عملکرد نیز متوقف بر فهم صحیح بستر زمانی تحقق آنها است. در این راستا مطالعات اولیه‌ای صورت گرفت و بر اساس آن درسی با عنوان «سیره رهبران» در حوزه دانشجویی دانشگاه شریف در چند دوره تدریس شد.

انتشارات سوره مهر

کتاب «امیر قافله عشق»، گفتارها و نوشتارهایی درباره امام خمینی (ره) است. همایون همتی این کتاب را با مجموعه مختصری از مقالات، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های تحریریافته در شناخت و شناسایی ابعادی از اندیشه و منش حضرت امام‌خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به نگارش در آورده است. نگارنده مقالات، اصل سخنرانی و مصاحبه‌ها را، در سمینارها و همایش‌هایی با مناسبت‌های مختلف در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی کشور ایراد نموده یا نگاشته است. همتی تلاش کرده است تا نگاهی نو و نگرشی تازه به اندیشه و شخصیت امام خمینی ارائه دهد که برای جوانان و اندیشه‌ورزان جذاب باشد. مطالب مقالات را موضوعاتی چون: عرفان حماسی و جامعه‌گرایی امام خمینی، دیدگاه امام خمینی در باب اخلاق، رهیافت دین‌شناسی امام خمینی، ضرورت تشکیل حکومت اسلامی از نظر امام خمینی و پیوند فقر و عشق در نگرش عرفانی امام خمینی تشکیل می‌دهد.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

«شناخت مردان بزرگ، انسان‌های با فضیلت و وارسته همواره دشوار بوده است، به ویژه که این‌گونه انسان‌های والا، تمایلی به شناخته شدن یا کسب شهرت و آوازه ندارند و از این رو به جد و اصرار در کتمان کمالات و فضائل خود نیز می‌کوشند و کمترین میلی به اظهار مقامات معنوی و مکرمت‌های والای اخلاقی خودشان نمی‌دهند؛ گاه نیز ظهور و بروز بعدی خاص از شخصیت چند لایه و تودرتوی آنان، راه را بر ظهور دیگر ساحت‌های برین شخصیتشان فرو می‌بندد». در ادامه این مطلب نیز آورده شده: «شناخت مردان راه و کاملان و اصلان و انسان‌های کمال یافته و با معنویت، همیشه از صعب‌ترین امور و دشوارترین کارها بوده است. این دشواری در شناخت شخصیت پر رمز و راز و هزار توی امام خمینی (ره)؛ آن شیدای پاک‌باز و سرمستِ حق و باده نوش میخانه است، جلوه بارزتری دارد، چه او از زمره صاحبدلانی است که از قفس تن رسته و پیش از مرگ به وصال جانان رسیده است و در خلوت به حقایقی راه برده است که در کاسه تنگ ادارک خامان ره نرفته، نمی‌گنجد و آنان ذوق آن ندانند. امام (ره) روح عاشق و آزاده‌ای بود که سخن و راه و اندیشه او، جاودانه در جهانِ خاکی طنین‌انداز است و نگارنده امیدوار است که با این تلاش حقیر توانسته باشد، در بازتاب این طنینِ مقدّس و معرفت‌آموز سهم ناچیزی داشته باشد.»

کتاب‬ «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد» داستان‏ بلندی است درباره‌ی زندگی امام خمینی (ره) که نادر ابراهیمی در آن‏ سعی کرده ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را در قالب داستان بررسی‏ کند. «سه دیدار» دو جلد دارد؛ در جلد اول با عنوان «رجعت به ریشه‌ها» شرح وقایع دوران کودکی روح‌الله، شکل‌گیری شخصیت او در دامن مادرش و مرام و منش پدرش و نحوه‌ی شهادت ایشان، حضور او در کلاس درس مدرس، بررسی شجره‌نامه‌ی اجداد و شرحی از زندگی پدر بزرگ ایشان، مراحل آشنایی امام با دفتر حاج‌آقا ثقفی تا ازدواج و … از موضوعاتی است که نویسنده به شرح آنها پرداخته است.

«در میانه‌ی میدان» جلد دوم «سه دیدار» روایتی دیگر از زندگی‌نامه امام در قالب داستان است. نادر ابراهیمی اگر در جلد نخست بیشتر به کودکی و نیاکان «امام خمینی (ره)» عنایت داشت، در این جلد، رهبر فقید انقلاب را در میانه میدان سیاست و حوادث روزگار به تصویر کشیده است.

نویسنده این کتاب در طول حیات خود هیچ وقت توفیق دیدار با امام راحل را نداشته و کتاب را تنها بر اساس باور و نگاه خود نسبت به امام خمینی (ره) نوشته است.

کتاب «در سایه آفتاب» یادداشت‌هایی از زندگی بنیانگذار انقلاب جمهوری اسلامی ایران است. این کتاب واگویه‌های مردی است که بیست‌وپنج سال از عمر خویش را در سایه حضرت امام خمینی (ره) رشد کرده است. او تلاش دارد آنچه که در محضر ایشان آموخته و مشاهده کرده است را به رشته تحریر در آورد تا نشانه‌ای برای نسل‌های بعدی باشد.

«در سایه آفتاب» در ۱۲ بخش شامل «در راه آشنایی»، «پیوند با ولایت»، «التزام به ضوابط»، «ویژگی‌های علمی و اخلاقی»، «پاسداری از اصول و ارزش‌ها»، «عشق متقابل»، «نظم و ترتیب در کارها»، «آگاهی، اشراف، جامعیت»، «پاسخ به مسائل شرعی»، «امام از منظری دیگر»، «عکس‌ها و پیوست‌ها» و «نمایه» می‌شود.
در پشت جلد کتاب آمده است: «صفحه پیش رو واگویه مردی است که بیست ‏و ‏پنج سال از عمر خویش را در سایه و محضر بزرگ‏مرد تاریخ اسلام، حضرت امام خمینی، قدس سره، بالیده است و دریغش آمده تا گوشه‏‌هایی از مشاهدات خود را چون جرعه‏‌ای زلال و دلپذیر در کام مشتاقان فضیلت، معرفت، و بصیرت نریزد.»

انتشارات روایت فتح

کتاب «برسد به دست امام» نوشته محسن دریالعل در ۲۶۴ صفحه تعدادی از نامه‌های جوانان و نوجوانان به حضرت امام خمینی (ره) است که هر کدام از این جوانان و نوجوانان بعدها به فیض شهادت رسیدند؛ شهدایی که امروز با کتاب‌هایی یادشان زنده‌تر شد، فرزندان خوب خمینی هستند.

یکی شهید دفاع مقدس، فرزند شهید و دانشمند هسته‌ای، فرزند دیگر شهید نیروی انتظامی، و آن یکی شهید منا، فرزندی جانباز، آزاده و دو تای آخری شهدای مدافع حرم؛ این شهدا تمثیلی از آن نوجوانان هستند که عاقلانه و عاشقانه به امام شأن نامه نوشتند تا لبیک گوی فرزند حسین باشند.

انتشارات راه یار

کتاب «امام؛ فراتر از مرزها؛ امام خمینی در نگاه شخصیت‌ها، تحلیلگران و رسانه‌های بین‌المللی» با گردآوری و تدوین پژمان عرب و نرگس‌سادات مظلومی به‌تازگی توسط انتشارات راه‌یار منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب مجموعه‌ای از اظهارنظرهای شخصیت‌های مختلف جهان، از چهره‌های دینی و مذهبی گرفته تا اجتماعی و سیاسی و متفکرین را مانند نلسون ماندلا، میشل فوکو، کلیم صدقی، روژه گارودی و … را درباره امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران را شامل می‌شود.

کتاب «امام؛ فراتر از مرزها»، ۴ فصل اصلی دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «احیاگر اسلام در نگاه رهبران و سیاستمداران جهان»، «مبدع حکومت اسلامی در قرن ۱۴ از نگاه متفکرین و اندیشمندان»، «ساده‌ترین حاکم جهان در کانون توجه رسانه‌ها» و «امام امت از منظر عالمان و رهبران دینی».

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

امام خمینی مانند بسیاری از جوانان مذهبی مشتاق در شهرهای کوچک در قلب ایران، ثروت مادی اندکی داشت، اما از استعداد طبیعی سرشاری برخوردار بود… او سرانجام صاحب تخصص فوق‌العاده‌ای شد و به یک مدرس و معلم مردمی فلسفه اسلامی و اخلاقیات بدل گشت. امام خمینی که خود از پیروان آیت‌الله‌العظمی «سید محمدحسین بروجردی» از رهبران آگاه، اما غیرسیاسی شیعه بود، سیستم سیاسی پهلوی را نامشروع، فاسد و سرکوبگر می‌شمرد و احساس مخالفت با آن را قویاً پرورش می‌داد. بعد از درگذشت «آیت‌الله بروجردی» در فروردین ۱۳۴۰، امام خمینی کار خود را به‌عنوان یک‌فعال سیاسی آغاز کرد.

تردیدی نیست که امام خمینی با اخلاص کامل و اراده محکم اهداف خود را دنبال می‌کرد. وی از اوایل دهه ۱۹۶۰ به بعد درصدد نابود کردن سلسله پهلوی بود و احساس می‌کرد این خاندان، روح ایران را به غرب فروخته، در حالی که فساد، کارهای خلاف اخلاق و ظلم و استبداد را در ایران ترویج کرده است. فعالیت‌های رژیم علیه او در دهه ۱۹۶۰ و علیه پیروان او و طلبه‌های مرید او در اوایل دهه ۱۹۷۰، این‌مخالفت اولیه او را تقویت کرد.

این‌کتاب با ۲۲۴ صفحه، شمارگان هزار و ۲۰۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب «روحی جان سلام» گزیده نامه‌های مردمی به امام خمینی (ره) توسط پژمان عرب زاده از این انتشارات منتشر شده است

در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم پژمان عرب می‌خوانیم: «زمانی که مشغول فکر کردن به موضوعات و سوژه‌های جدید از بین آرشیوهای غنی و مغفول انقلاب اسلامی بودم، عنوان «نامه‌های مردمی به امام» به ذهنم آمد. قبلاً در مطالعه صحیفه امام چندباری به نامه‌های خاصی برخورده بودم، ناگهان حلاوت و شیرینی آن نامه‌ها را دوباره در خاطرم چشیدم. مرور و جست‌وجوی مجددی کردم. تعدادی نامه در جلدهای صحیفه امام موجود بود که غالباً به دلیل پاسخ دادن حضرت امام (ره) آنجا آمده بودند و تعدادی هم در سایت‌ها و مجلات مرتبط با مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام کار شده بودند و یکی دو جلد کتاب دیگر هم در سال‌های پیش با همین موضوع- البته به صورت کشکول‌وار- از سوی آنها منتشر شده بود. بعد از تهیه کتاب‌ها، خبری عجیب در مقدمه کتاب، ذائقه‌ام را به شدت تلخ کرد. خبر این بود که «در آرشیو مؤسسه، بیش از یک میلیون نامه مردمی موجود است…»! یعنی کمتر از یک‌هزارم نامه‌ها تا به امروز منتشر شده است.

نامه‌هایی که هر کدام از آنها بیانگر دلدادگی مردم مناطق مختلف به پیر جماران است. نامه‌ها همواره منابعی بی‌واسطه برای بررسی روحیات و خلقیات و آرمان‌ها و آرزوها است؛ در تک‌تک نامه‌های منتخب در کتاب «روحی جان سلام» نیز می‌توان بی‌واسطه به سراغ تمامی نگارندگان این نامه‌ها رفت، از دغدغه‌های آنها آگاه شد، به زندگی و آنچه به آن می‌اندیشند سری زد و در نهایت پاسخ رهبر کبیر انقلاب اسلامی را نیز خواند...

این نامه‌ها حاوی نکات با اهمیت و جذابی در موضوعات متنوعی است که یک منبع دست اول و بی‌واسطه محسوب می‌شوند که قابلیت تحقیق و پژوهش و گزارشات علمی متقنی توسط اساتید و پژوهشگران علوم انسانی (مردم شناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، مطالعات فرهنگی، روان شناسی و…) را دارند. یکی دیگر از مزیت‌های مهم این نامه‌ها، وجود قصه و روایت‌های بکر بی‌شماری است که قطعاً می‌تواند دست‌مایه تولید صدها اثر هنری – رسانه‌ای جذاب و تازه شود.»

در یکی از نامه‌های مردمی برای امام خمینی (ره) که در کتاب می‌خوانیم، چنین آمده است:

بسمه تعالی محضر مبارک امام عزیز

سلام علیکم

راستی این چه روزی است! فکر می‌کنم خواب می‌بینم و اصلاً باورم نمی‌شود چنین روزی را که امام، این پیر جماران، نامه‌ام را بخواند و هدیه ناقابلم را بپذیرد. ای خدا، من می‌توانم این سعادت را داشته باشم؟!

امام عزیز، اینک با پول خود و با دست خود برائت ژاکتی بافتم، به این امید که وسیله‌ای باشد در قیامت، شاهد بگیرم که ای خدا، من امام عزیز را و نایب امام زمانت را دوست دارم. تو روا مدار دستی که برای این امام ژاکت بافته، از درگاهت ناامید برگردد.

امام عزیز از شما خواهش می‌کنم که این هدیه ناقابل را که فرسنگ‌ها راه طی نموده، بپذیری و دلم را نشکنی؛ زیرا که آرزو دارم. ولی امام جان، دوست دارم چنانچه قابل استفاده نبود، حداقل یک بار هم که شده، ژاکت را تن کنی و آن را تبرک کنی که مایه افتخار من است.

امام عزیز، خواهش دیگری هم دارم. اگر لطف نموده به وسیله خط خودتان چند کلمه‌ای برایم بنویس. بی‌نهایت فرزندت را خوشحال می‌کنی و خدا را خیلی شکر می‌کنم و وصیت می‌کنم که آن چند کلمه را در قبرم همراه با خودم دفن کنند.

التماس دعا دخترت مهین محمدی

پاسخ امام

بسمه تعالی دخترم، نامه محبت‌آمیز شما با هدیه ارزشمندی که با دست خود بافته‌اید، واصل شد.

از ارزش‌های معنوی این نحو هدیه‌ها باید یاد کرد که آن ارزش‌ها نزد خداوند متعال ثبت می‌شود. خداوند تعالی امثال شما فرزندان متعهد را برای اسلام حفظ و افزون نماید و ماها و شماها را با رحمت خویش قرین فرماید. والسلام علی و رحمة الله. ۱۰ جمادی الاولی ۱۴۰۳ روح الله الموسوی الخمینی

کتاب «روحی جان سلام» در ۲۰۰ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ جلد و با قیمت ۳۰ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است.

انتشارات به نشر

طرح ویژه عرضه کتاب‌های کودک درباره امام خمینی با هدف آشنایی دهه نودی ها با سبک زندگی بنیان گذار انقلاب اسلامی را با عنوان امام خمینی و دهه نودی ها دارد.

کتاب «امام خمینی» که شاعر آن امیرحسین فردی با تصویرگری وحید خاتمی است، کتاب «مصوری از زندگی روح الله» از زمان تولد و تحصیل تا حوادث و وقایع قبل و بعد انقلاب، «عطر خنده امام» سروده‌هایی از حال و هوای روزهای ورود امام تا رحلت امام خمینی برای کودکان و نوجوانان است؛ داستان‌هایی کوتاه با هدف آشنایی دهه نودی ها با سیره رفتاری امام خمینی به نام «نوبت من» و «کفش‌ها مال چه کسی است»؛ این مجموعه ۴ جلدی با قیمت ۳۴ هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

منبع: همشهری آنلاین

بلاگ و روزمره ها...
ما را در سایت بلاگ و روزمره ها دنبال می کنید

برچسب : امام, نویسنده : محمد سلحشوری rayeha بازدید : 126 تاريخ : جمعه 10 تير 1401 ساعت: 18:58

روشن کردن خودرو، باز و بسته کردن آن وابسته به ریموت خودرو است؛ بنابراین ریموت خودرو در کنترل و نگهداری از خودرو نقش مهمی دارد. اگر ساخت ریموت خودرو بدون رعایت استاندارد و اصول فنی صورت گیرد، در سیستم کنترل داخلی خودرو مشکلاتی ایجاد می‌شود که بسیار دردسر ساز خواهند شد. کلید کار، ساخت ریموت خودرو شما را در صورت گم شدن و یا خراب شدن در اسرع وقت و پایین‌ترین قیمت انجام خواهد داد. پس در صورت گم شدن ریموت خودروتان و یا خراب شدن با کلید کار تماس بگیرید. کلید کار در اسرع وقت یک ریموت نو به‌جای ریموت گمشده خودروتان خواهد ساخت.

انواع سوئیچ خودرو

انواع مختلفی از سوئیچ خودروها وجود دارد که متخصصان کلید کار می‌توانند آن‌ها را برای شما بسازند:

ریموت از راه دور (تراسپوندر)

نوعی ریموت‌های دورکار که بسیار ایمن‌تر از مدل‌های قدیمی هستند. این نوع ریموت‌ها معمولاً با باتری کار می کنند و با فشردن دکمه‌ای که روی آنها قرار دارد سیستم هشدار خودرو غیرفعال می شود. علت خرابی ریموت از راه دور در بیشتر مواقع ناشی از خالی شدن باتری آن است.  

ریموت‌های ورودی بدون کلید

یک نوع تراشه ترانسپوندر الکترونیکی روی این ریموت‌های قرار دارد که یک کد منحصربه‌فرد را به دستگاه «ایمن‌ساز» خودرو می‌فرستد. اگر این کد با کد برنامه‌ریزی ‌شده در ایمن‌ ساز مطابقت نداشته ‌باشد، خودرو روشن نمی‌شود. ریموت‌های ورودی بدون کلید بسیار ایمن هستند اما در صورت مفقود شدن، ساخت مجدد آنها مانند سوئیچ‌های معمولی ارزان نخواهد بود.

سوئیچ معمولی خودرو

سوئیچ معمولی خودرو قدیمی است و درعین‌حال ساخت یدک آن بسیار راحت است. دارای ویژگی امنیتی کمی است و رانندگان  مجبور به نصب دزدگیر برای جلوگیری از سرقت وسیله هستند.

چگونه در صورت گم شدن و یا خراب شدن ریموت خودرو یدک تهیه کنیم؟

شما در هر زمانی که سوئیچ خودروتان خراب و یا گم شود، می‌توانید بدون نیاز به اینکه خودرو خود را ترک کنید با یک کلید ساز تماس بگیرید و یدک سوئیچ خودرو خود را بسازید.

بر اساس یک نظرسنجی ۲۷ درصد از رانندگان ریموت خودرو خود را گم می‌کنند که باتوجه‌به تحقیقات یک مؤسسه پژوهشی، یک نفر از ۲۰ نفر ریموت خودرویش دزدیده شده است. اگر در این شرایط قرار گرفتید و ناگهان متوجه شدید ریموت خودرویتان ناپدید شده است. ماشین خود را با بکسل به پارکینگ انتقال دهید و سپس با نمایندگی خودرو تماس بگیرید تا ریموت خودرو شما را بسازد. این کار هزینه و دردسر بسیار زیادی دارد و این هزینه بسته به سال، مدل خودرو و نوع ریموت متغیر است. البته می‌توانید یک ریموت دسته دوم بخرید که در این شرایط مجبور خواهید بود تا دوباره ماشین را طوری برنامه ریزی کنید که ریموت جدید را بشناسد.

اگر نوع خودرو شما به‌گونه‌ای است که ریموت کددار دارید و به هر دلیلی خراب شده است. نمایندگی با اتصال یک دستگاه به خودروی شما اطلاعات ریموت قدیمی را پاک می کند و یک ریموت با چیپ جدید برای شما برنامه ریزی می کند و تحویل شما می دهد. 

ساخت ریموت خودرو با کلید کار

همانطور که اشاره شد سپردن ساخت ریموت یدک به نمایندگی، بسیار هزینه بر است ولی به دلیل حساسیت بالای ساخت ریموت خودرو، این کار باید به یک فرد کاربلد سپرده شود. کلید کار با دارابودن افراد متخصص در این زمینه با هزینه‌ای مناسب، مشکل شما را حل می‌کند. متخصصان کلید کار، کار ساخت سوئیچ و ریموت خودروهای مختلف را به شکل بسیار حرفه‌ای انجام می‌دهد. از سری خدماتی که کلید کار ارائه می‌دهد

  • تعمیر ریموت کددار به دست کارشناس باتجربه
  • ارائه فاکتور رسمی
  • تست ریموت روی خودرو بعد از پایان یافتن تعمیر یا ساخت
  • توضیح فنی در خصوص ایراد ریموت خودرو برای تعمیر
  • دریافت قیمت مصوب
  • ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن

در مورد آخر باید اشاره کنیم که درست است که دقت و زمان تأثیر چشم‌گیری در به انجام رسیدن صحیح کارها دارد. اما در زمانی که صاحبان خودرو نیاز به ریموت یدکی داشته باشند، زمان نسبت به سایر خدمات چندبرابر اهمیت پیدا می‌کند. کلید کار سعی بر این دارد تا تمامی خدمات را در کم‌ترین زمان ممکن به مشتریان خود ارائه دهد.

خدمات دیگر کلید کار

خدمات کلید کار فقط محدود به چند فعالیت نیست. کلید کار می‌تواند انواع ریموت‌های کددار را بسازد. ساخت ریموت یدکی خودرو و ساخت کلید بدون نیاز به کلید اصلی، از خدمات مهم کلید کار است. از دیگر خدمات می‌توان اشاره کرد به:

  • باز کردن درب‌های بسته
  • تعمیر و نصب انواع قفل
  • باز کردن گاوصندوق
  • فروش انواع ریموت، قفل، کلید
  • ریموت کردن تمامی انواع درب‌ها

قیمت ساخت ریموت خودرو

با توجه به قیمت مصوب ساخت ریموت خودرو در مجموعه کلید کار، هزینه ساخت ریموت خودرو به عوامل زیادی بستگی دارد و با توجه به نوع خودرو شما و نوع سیستم کد دهی خودرو، هزینه ساخت متغیر است. به عبارت دیگر در هر خودرویی نیاز به اعمال دستورات متفاوت و خاصی برای تنظیم کردن خودرو و به راه انداختن ریموت داریم. بهترین راه و سریع‌ترین راه برای استعلام هزینه ساخت، ثبت سفارش در سایت کلید کار است. متخصصین این مجموعه با پرسیدن اطلاعات دقیقی نوع خودرو و نوع نیاز شما، محدوده قیمت تعمیر ریموت کنترل و یا حتی ساخت ریموت کنترل خودرو شما را به شما اطلاع  خواهند داد.

در آخر

در هنگام خرابی یا ناپدید شدن ریموت خودروتان تعلل نکنید و سریعاً متخصصین تعمیر و ساخت ریموت کنترل را خبر کنید. ساخت تمامی ریموت‌ها مانند ریموت کنترل معمولی یا پیشرفته و کددار باید بادقت و توسط متخصصین کار آزموده انجام شود.

متخصصین کلید کار آماده ارائه خدمات ساخت کلید ریموت خودرو هستند، فقط کافی است از طریق سایت ثبت درخواست نمایید تا با شما تماس گرفته و شما را از جزئیات کار مطلع نمایند.

بلاگ و روزمره ها...
ما را در سایت بلاگ و روزمره ها دنبال می کنید

برچسب : ریموت خودرو, نویسنده : محمد سلحشوری rayeha بازدید : 152 تاريخ : 7 تير 1401 ساعت: 18:56